Čtvrtek 18.4.
Svátek má Valérie
Menu

Právě v kinech Kinorecenze: Rambo: Poslední krev (2019)

Kinorecenze: Rambo: Poslední krev (2019)

01. 10. 2019 - 09:00

Žádné veliké finále to sice není, snímek je to ale povedený. Od prvního dílu Ramba uplynulo dlouhých 37 let, Sylvester Stallone samozřejmě zestárl, a co tedy čekat od hrdiny, kterému je třiasedmdesát let?

Jenže v tom to právě je. Můžete čekat mnohem víc, než kolik by se zdálo. Je to totiž jako když jdete na koncert Rolling Stones: vlastně vás nic nepřekvapí (kromě vitality a kondice v pozdně důchodovém věku), nic nového se nedozvíte, užijete si povinné rekvizity, ale kvůli tomu se na Stones ani na Ramba nechodí. Běží o ten dojem, kdy legenda zůstala legendou, políbila ji moudrost stáří, naprosto nemá potřebu si cokoli dokazovat nebo usilovat o žebříčky popularity, a právě proto je nejlepší. Ta lehkost a samozřejmost, s jakou Stallone ve svém věku hraje akčního hrdinu, hovoří za všechno. Děj není složitý: Nevlastní dcera Johna Ramba se neopatrně nechá nalákat ke kuplířskému gangu v Mexiku a Rambo se ji vydá vysvobodit. Napoprvé dostane nakládačku, podruhé děvče sice zachrání, ale jen chvíli před tím, než mu zemře v autě předávkovaná drogami. Nadchází čas velkého finále a posledního souboje; hrdina ji zvládne se ctí a vychutná si poslední rány z luku. Plytké? Ale jistě. Jenže tento, zřejmě poslední Rambo, vlastně ani není akční film. Tvůrci jej posunuli do roviny thrilleru, a tento žánr ukončení série mimořádně sluší.

Režie: Adrian Grindberg
Scénář: Matthew Cyrulnick, Sylvester Stalone
Hudba: Brian Tyler