Nezaměstnanost v srpnu vzrostla
Úřad práce ČR evidoval k 31. 8. 2022 celkem 251 753 uchazečů o zaměstnání (UoZ), o 11 047 více než…
09. 03. 2020 - 09:00
Novou, v pořadí osmou, součástí Přírodovědecké fakulty UJEP se od 1. 3. 2020 stalo Centrum podpory přírodovědného vzdělávání. Vedení fakulty chce zřízením Centra přispívat k odstranění problémů souvisejících s didaktikou přírodovědných předmětů. Reaguje tím na současnou společenskou výzvu.
Oborové didaktiky jsou často součástí vysokoškolského vzdělávání na jiných než pedagogických fakultách a nejinak tomu je i na ústecké univerzitě. Cílem nového centra je podpora aktivit fakulty směřujících k výchově učitelů přírodovědných předmětů, tedy biologie, fyziky, chemie, informatiky, matematiky a zeměpisu. Ruku v ruce s podporou pak půjde propagace těchto oborů směrem k veřejnosti a také k fakultním středním školám v celém ústeckém regionu.
Jak říká pověřený vedoucí nově vzniklého centra dr. Milan Kubiatko: „Posláním přírodovědeckých fakult ve vzdělávací oblasti není jen vychovávat špičkové specialisty ve svých oborech, ale také připravovat budoucí učitele přírodovědných předmětů pro základní a střední školy tak, aby dokázali své žáky a studenty pro tyto obory nadchnout.“
Děkan přírodovědecké fakulty doc. Michal Varady říká: „Důležitost podobných aktivit vám potvrdí každý ředitel základní či střední školy z našeho i přilehlých regionů, tedy Ústeckého a Karlovarského kraje, ale také např. z Prahy. Všichni se marně snaží sehnat na trhu práce aprobované učitele matematiky, informatiky, fyziky a chemie.“
Situace s aprobovaností učitelů v uvedených oborech je totiž v těchto regionech skutečně nepříznivá. Jaký je její důsledek? Předměty vyučují učitelé, kteří k nim často nemají vztah a ani potřebné znalosti či nadhled, a tak těžko mohou pro tyto obory nadchnout své žáky a studenty.
Doc. Michal Varady k tomu dodává: „Jestliže jsou právě tyto předměty základem v poslední době tolik vzývaného technického vzdělávání, je situace o to palčivější. Vznikem Centra se chceme jasně přihlásit k podpoře v oblasti přírodovědného vzdělávání. Rovněž doufáme, že se stane platnou součástí výzkumu naší fakulty v oblasti didaktiky přírodovědných předmětů.“
Proděkan pro vnější a zahraniční vztahy PřF doc. Jan D. Bláha dokresluje vznik Centra: „Úvahám o jeho vzniku předcházelo podzimní setkání s řediteli a ředitelkou fakultních škol naší fakulty, z něhož vzešla řada konkrétních úkolů a plánů, na nichž právě nově vzniklé centrum bude efektivně participovat.“
Úřad práce ČR evidoval k 31. 8. 2022 celkem 251 753 uchazečů o zaměstnání (UoZ), o 11 047 více než…
Školní pomůcky, kroužky a další výdaje mohou být na začátku školního roku značným zásahem do…
Už 12 měsíců trvá výrazný růst inflace, který Česko nezažilo po desetiletí. Ten způsobuje, že 81 %…
Letní měsíce bývají na trhu práce rušným obdobím. Přicházejí na něj totiž tisíce absolventů…
Úřad práce ČR evidoval k 31. 7. 2022 celkem 240 706 uchazečů o zaměstnání (UoZ), o 9 397 více než v…
Ve školách zapojených do programu Recyklohraní aneb Ukliďme si svět v průběhu nedávno skončeného…